SORG.

Ett telefonsamtal och mycket förändras. Jag fick ett när jag var på jobbet i torsdags min pappa hade somnat in.
Egentligen var jag beredd han blev ju bara sämre och sämre. Var hos honom strax före julafton, han klarade inte av att sätta sig upp i sängen. Mat åt han inte fast det var inget ovanligt det har han inte gjort på de senaste åren. Bara druckit mjölk och grädde!! en halv ägg och kaviarsmörgås. Att pappa kunde leva så länge var ett under. Sedan påsken -08 fick han dialys varannan dag tre timmar varje gång. Han fick t.o.m. dialys på julafton. Han hade inget levande liv den sista tiden. Han bara sov mellan dialyspassen. Innerst inne vet jag att det var bäst det som hände men det är ändå svårt att ta till sig.
Jag och min bror var uppe i Göteborg och tog ett sista farväl av pappa, det var tufft.

Pappa vem ska jag nu ringa till när jag har frågor? Du var alltid så duktig på att lyssna och ge förslag.
Den 3 maj skulle pappa fyllt 80 år.

Nu slut är smärtan.
Du funnit frid.
Men lämnat hjärtan som saknar dig.

Pappa jag saknar dig!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad fint du skrivit om din pappa!

Kram, vi tänker på er.

Fam. Josefsson

2009-01-12 @ 21:11:46
URL: http://kristinas.bloggagratis.se
Postat av: Emma Jonsson

Så fint skrivit!

2009-01-12 @ 21:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0