Nu är julen slut!

Igår tog jag bort alla tomtar och annat julpynt. Idag åkte julgranen ut, skönt. Det enda som blir kvar är julgardinerna som inte är så juliga och advensljusstakarna. Lika roligt som det är att plocka fram allt är det att få bort det.
Idag är här kallt -7 grader, men vi tog en promenad med Wilma i alla fall. När vi kom hem drack vi te och kaffe. Mannen och jag spelade china spel han vann. Nu får jag börja se upp han har börjat bli riktigt vass efter ett års spelande med mig.
I dag ska vi äta flygande Jakob det är så gott. Kanske blir det äpplepaj till efterrätt.
Tänk snart har vi varit lediga i tre veckor. Vi har verkligen haft det skönt och vilsamt. På onsdag börjar allvaret mannen börjar 6.30 så han får gå upp strax efter fyra. Jag startar upp med två studiedagar och på fredag börjar barnen. Det ska bli jättekul att träffa dem igen.
Jag önskar alla en God fortsättning på det nya året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0