Flytt och Nyår!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!
Så var det ett nytt år. Jag säger som alla andra "tiden går så fort."
Den 29/12 bar det iväg till Göteborg för att flytta ut allt i pappas lägenhet. Vi skänkte möblerna för vi barn har redan fulla hem. Lite minnessaker blir det ju till oss. Vi plockade undan en del till min pappa som han ska ha när han kommer till Falkenberg. Vi röjde ur lägenheten på fyra timmar. Städning och putsning av fönstern gör en städfirma. Vi hade hyrt en container och slängde en hel del i den. När jag stod på åttonde våningen och tittade ner i containern slog det mig att så fort försvinner ett liv.
I containern hamnade ett par skor som Annechatrine hade på sig, vi fick leta länge innan vi fann dem. Vi var ca tio stycken som hjälpte till att flytta, det underlättade. Vi tänkte städa lägenheten också men vi hoppade över det, det var skönt att slippa det. Min långborste och skurhink försvann i flyttningen. Det blir till att köpa nytt.
Nu till något mer roligt NYÅR!
Vi var hos min brors sambo och firade nyår. Vi fick mycket god mat bl.a varmrökt lax med kall sås och en jättesöt (jättegullig) nyårstårta. Vi kom i säng klockan tre. Dagen efter var vi ganska möra.
I dag lördag åkte mannen och jag in till Falkenberg och gick i affärer. Det var ju rea överallt. Många julsaker reades ut, men det är inte kul att köpa det nu men ganska smart.
Väl hemma tog jag ett skumbad.
I morgon ska vi plocka undan allt julpynt. Ljusstakarna och julgranen får stå kvar lite till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan! Sitter på jobbet och läser din blogg :)

Kommer ihåg att jag såg din "långborste" trodde att det var morfars, tänkte att jag kunde ha den i båten. Men sen vet jag inte vart den tog vägen sen?

2009-01-04 @ 10:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0