Eftermiddagsutflykt.

I fredags var jag och mannen på Gekås, tomt och lugnt. Det hör inte till vanligheterna att det är så tomt i Ullared, men nu är det lågsäsong. De stänger tidagare klockan sex. Allt julpyntet plockades bort och det städades och fejades. Det var lugnt och skönt att gå där. För ovanligheternas skull fanns det många tomma hyllor och inga nyheter utan rester sedan hösten.
Mannen skulle ha svarta byxor till begravningen, men det fanns inga i hans storlek de var för stora. Men han hittade en snygg vinterjacka och termobyxor.
Jag hittade en tidningsväska (kanske man kan säga) ,en duk som är lätt att torka av ifall någon spiller och två små fönsterlampor. Tyvär blev de inte så bra på bilden men jag ska göra ett nytt försök att ta kort i dagsljus istället.
I guldsmedsaffären var det alldeles tomt. Före jul är där alldeles fullt av folk, även på sommaren. Jag valde ut ett par örhängen som jag ska få på min födelsedag den 22/1.
Vi åkte hem och åt gravad lax med hovmästarsås mums.
Lördagen har varit lugn. Vi samlar krafter till begravningen på måndag kl. 14.00. i Göteborg. Det blir en tuff dag.
Nu ska vi äta lite kvällsgott och se på TV. Trevlig helg till er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0