Sängbyte kan föra med sig mycket.

Hej!
Idag har vi varit inne i Falkenberg och tittat på säng. Det började med att mannen klagade på ont i ryggen varje morgon.
-Kan sängen vara dålig?
Vi tänkte efter och kom fram till att madrasserna är 26 år kanske de behöver bytas. Jag sover gott och har inte ont någonstans i kroppen, men nu tog jag chansen. Jaa den är nog utsliten. Om sanningen ska fram är jag väldigt trött på sängen eller rättare sagt på de tunga madrasserna som ska ner i sängramen när man fått tillräcklig energi att lyfta upp dem och dammsuga under. Varje gång får jag samma chock hur kan det samlas så mycket damm och ...vad det nu är?
Jag kan aldrig lyfta upp madrasserna när jag är ensam utan vi måste alltid vara två. När vi är två kanske jag inte längre har lust att städa i sängen. Vilket företag det blir.
Vi åkte till Comfort i Falkenberg. Vi provlåg sängar och vi provlåg sängar. Försäljaren påpekade vid flertalet tillfällen att på den sängen är det kampanjpris i morgon kan de ringa och säga att nu är kampanjen slut och priset ska återgå till det vanliga. Jaha vi var tvugna att bestämma oss snabbt. Ingen nackdel för mig, jag är snabb av mig. Vi köpte en continentalsäng. Vet ni vad det är? Jag visste det inte förrän idag, men nu vet jag det var precis en sådan säng jag ville ha. Lättstädad och man kan komma under den med dammsugan ganska viktigt. Vi funderar på att bygga en egen gavel och sätta fast den i väggen, ännu ett sätt för att få det lättstädat. Kanske blir det hyllor vid sängen så kan vi skippa sängborden, lättare att städa då. Men vi får fundera på detta.
Appropå snabb jag har lagt ut sängen på blocket, den gamla. Om jag skulle få sålt sängen hur ska vi då ligga till vi får den nya sängen? Det får vi ta då.
Men sa jag till mannen vi skulle ju ha nytt golv i sovrummet, det skulle ju vara lättare att lägga det nu innan vi får sängen.
Jaa sa han snällt jag får väl försöka lägga ett nästa helg. Så ska det låta.
Men en ny tapet då...
Trevlig helg. Nu är jag helt frisk med många nya ideèr.

Kommentarer
Postat av: Emma Jonsson

Du är väl för rolig!

2009-02-22 @ 00:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0