VILKEN DAG!

Vaknade vid halv-nio tiden. Vad det är skönt med lördagar. Naturligtvis var jag och min man tvugna att städa huset. Hur kan det bli så mycket damm och grus under en vecka? Vi hjälptes åt och var klara vid ett-tiden.Solen började titta fram och jag ville bara ut, men först skulle jag koka kräftor. När jag lyfter på locket till spadet bränner jag fingrarna på vänster hand, det gjorde så j... ont. I med handen i kallt vatten och lyfta på locket igen. Nu tänkte jag mig riktigt noga för, men brännde mig igen den här gången på höger hand. Det gjorde sååå ont. Satt kvar inne med händerna i en bunke som jag fyllt med kallt vatten. Här ville jag ju inte sitta jag ville ut. Jag gick ut för att rensa ett land, men det gick inte det gjorde så ont. Rusade in doppade i händerna i det kalla vattnet.LJUVLIGT! så höll jag på i eftermiddags ut och in. Vid fyra-tiden släppte verken UNDERBART! Lagade en god middag som vi åt i uterummet. Solen strömmade in och rummet värmdes upp. Vi blev så trötta efter maten att vi båda somnade.
Ikväll ska vi äta kräftor och se på Björn Skifs.
PS. Jag har blåsor på nästan alla mina fingrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0