En liten tripp.

Den här helgen har vi varit i Göteborg och hälsat på min mamma. Min mamma bor kvar i samma område som jag växte upp i. Det blir allti lite nostalgi när man åker "hem".
Numera sitter och ligger hyresgästerna på gräsmattan. På min tid fick vi inte gå på gräsmattan. Än mindre leka där.
"Beträd ej gräsmattan" fanns det skyltar som sa. Tur att saker och ting förändras. Numera anordnas det fester och resor för alla hyresgästerna. Trevligt!
Alldeles bredvid där vi bodde låg skolan jag gick i. Jag smet ofta hem på lunchrasten för att "få lite mamma" Det var tryggt.
Jag konfirmerades i Högsbo kyrka. Jag tror det är den fulaste kyrkan som finns. Vi var bland de första som hade kåpor.
På Skiljemyntsgatans daghem arbetade jag innan jag sökte in på förskollärarlinjen i Jönköping. Ett antal år senare läste jag vidare till 1-7 lärare och hamnade i Jönköping igen.

När vi reste hem i söndags passade vi på att stoppa utanför IKEA. Det var några småsaker jag ville köpa.
Vi fick snabba oss på för Wilma låg i bilen. Det var lite folk på IKEA så det gick fort.
Vi köpte korv och bröd vid utgången. Sedan bar det iväg hemåt.
Borta bra men hemma bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0