Hösthälsning

Visst har hösten kommit med kallt och blåsigt väder. Mörkret kommer allt tidigare. Det är mörkt på morgonen när jag går ut med Wilma klockan sju.
Den här helgen blev det inga långpromenader. Igår städade jag och tvättade en trasmatta. Hängde ut den i solen men efter fem minuter kom regnet. In med mattan i tvättstugan. Jag har också tvättat. Är lite lat tvättar sällan numera på vardagarna, det blir tvättdag oftast lördagar. Tänk förr la jag alltid i en maskin innan jag körde till jobbet, hängde den när jag kom hem och la i ännu en maskin tvätt. Tiderna förändras. Nu tvättar mina barn själva och tur är ju det.
Jag har städat i vårt inglasade uterum, nu får vi vänta med att sitta där till våren. Lite sorgligt är det.
Ska handla lite höstväxer till, att planter i mina lådor. Det blir nog vit ljung.
Tog in kärleksört och höstastrar och satte ner dem i en korg. När jag skulle fotografera min komposition fick jag för mig att nu skulle jag måla lampan vit. Kort kommer på det när den är klar.
Satte en lampa i hallen som lyser upp mellan vardagsrum och kök.
Eken som är så fin gränsar mellan oss och vår grannes tomt.
Skönt med lugna helger att samla krafter till en ny vecka.
                                                                                                             Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0